20 december 2018
Bosch Thermotechniek heeft zich voor drie jaar als bronzen partner verbonden aan de Unica Foundation. Het bedrijf sprak tijdens de jaarlijkse estafetteloop van de Unica Foundation de intentie van de samenwerking uit en ondersteunt de stichting de komende drie jaar ondersteunt. Deze week was er een tekenmoment om de samenwerking te bekrachtigen.
Met meer dan 3 miljoen verkochte HR-toestellen is Bosch, onder andere fabrikant en leverancier van het merk Nefit, al meer dan 30 jaar het meest verkochte merk. Sinds Nefit in de jaren tachtig de eerste HR-ketel ter wereld introduceerde, groeide het portfolio uit tot een breed aanbod van energiebesparende oplossingen voor verwarming, warm water en duurzame energie. Nefit levert haar producten niet alleen voor huishoudens, maar ook in de industrie, utiliteit en projectenmarkt is Nefit een sterke naam. Sinds 2014 maakt het van oorsprong Nederlandse Nefit onderdeel uit van de Bosch Group.
Als een van de vaste leveranciers van technisch dienstverlener Unica raakte Bosch dit jaar onder de indruk van de activiteiten van de gelijknamige stichting in Nepal. “Bosch is zelf vanuit haar netwerk van bedrijven maatschappelijk sterk betrokken en ondersteunt daarin veel initiatieven. Het werk van de Unica Foundation is prachtig, effectief en sluit aan bij de doelstellingen van Bosch. Daarom verdient het onze steun”, vertelde Chris Paassen, Sales Manager van Bosch Thermotechniek tijdens het tekenmoment.
Edwin Koers, als stuurgroep voorzitter verantwoordelijk voor fondsenwerving van de Unica Foundation, is uiteraard blij met de steun van Bosch. “Het is geweldig om te zien dat de prettige zakelijke samenwerking met Bosch op deze manier ook op maatschappelijk vlak een invulling krijgt. Dat het partnerschap voor drie jaar is afgesproken, draagt ook bij aan de continuïteit van de projecten in Nepal die wij ondersteunen.”